Smart sim ?

Hejsan på er alla läsare av denna blogg. Idag så har det varit sådant där halvtråkigt väder igen. Mulet och trist. Så det blev bara en liten promenad ner på staden för att fixa några ärenden. Eller ja alla vet ju att man måste gå på affären emellanåt och handla. Ändå glömde jag ett par saker som jag hade behövt så nästa gång får det bli att skriva upp en nota så jag inte går från dem igen. Sedan har jag roat mig med att spela Sims 3. Visst har jag undrat förut över hur smarta simmar egentligen är då det till exempel går in bakvägen istället för genom huvudentrén. Detta även om man har valt den senare dörrren till ytterdörr. Eller då de sitter på toaletten och äter för att de har längre väg att gå till bordet i köket. Ändå så undrar jag om inte om den senaste simmen jag skapade tar priset. Vet ni varför ? Nej såklart att ni inte kan veta men då ska jag tala om för er vad hon nästan lyckades med idag. Fröken Selena Ortega jobbar som akutkirurg och har därför väldigt bra logiska färsighetspoäng. Hon klarar sig dessutom hyffsat i köket ändå hände olyckan och spisen fattade eld, hon höll alltså på att elda upp huset. Som tur var kunde hon släcka lågorna själv men brandkåren blev inte glad för att de hade fått lov att rycka ut i onödan. Borde hon kanske ha egenskapen klumpig istället ? För mig får hon i varje fall gärna låta bli att riskera huset med sina framtida recept!
Är så nöjd med ritningen på hennes lilla enplansvilla.
Nu börjar utsidan likna något sedan fönstren kommit på plats.
Från andra hållet, med verandan.
Från sovrumshållet ser det lika trevligt ut,. Nu återstår planeringen av resten men jag tror hon kommer att få garage, liten trädgård och pool i alla fall.  Eventuellt blir det kanske en katt framöver eftersom hon visat mest intresse för dem men egentligen är hon nog ingen djurmänniska faktiskt. Nej hon gillar mer andra saker som att laga mat, se på tv, forska och att arbeta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0