Moffsan!


 
 Jag föredrar än så länge att hålla Moff, moff och tjena på er alla kära medhamstar där ute.
Nu är det jag , världens bästa lilla Timon som är i farten igen. Eller som matte har börjat kalla mig. Tiny Tim. Har ni hört , hon tycker visst att jag är liten! Fast ibland kanske hon trots allt inte har så fel. För lite jobbigt och omständigt är det att försöka nå upp på skohyllan.
Oftast slutar det med att jag sitter och tittar så här, men stark nog för att orka häva mig upp det gör jag inte än. Hmmm undrar om den där Meeko matte pratar om ibland var en bodybuilder eller kanske en apa eftersom han verkar ha klättrat mycket.
Jag föredrar än så länge att hålla mig på marknivån.
Sedan måste man såklart inspektera allt matte hittar på mitt lekrum.
Idag fick jag tillbaka mitt lekhus som hon tydligen varit tvungen att rengöra, trist bara att mni goda lukt försvann så nu får jag göra vad jag kan för att gnugga in den igen.
Kan någon säga vad det här är för en konstig blå sak ?
Dessutom så försöker matte hävda att jag är alldeles för snabb, har ni hört! Det är väl hennes kamera som får bli snabbare på att fokusera istället. Fast när allt kommer omkring så tror jag i alla fall att jag har det rätt så bra här som stadsbo. Jag fick mig ju faktiskt ett eget hem till sist efter en tid på det där hemska stället. Nog för att det var trevligt att dela bur med en kulllkamrat men vi hade nog gått varandra på nerverna efter ett tag. Nej jag trivs som fisken i vattnet då jag har en helt egen värld att upptäcka utanför plankan. Vet ni att idag fick jag faktiskt beröm av matte eftersom jag inte tog mig ur selen då vi satt i soffan en stund. Tyckte att det kanske var dags att ge den en helchans i alla fall! Nej nu har jag blivit helt utmattad av allt springande över tangenterna  så jag tror det har blivit dags för mig att slumra in.Vi ses!/Ciao Timon "The Tiny Tim"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0