God lunch på er alla!

Hejsan på er allihopa. Idag skiner solen och jag har hunnit varit ute och hämtat lite luft. Det känns skönt för det behövdes efter en märkligt natt igen Ja eller märklig kanske jag inte borde säga. Timon kom på att det var kul att gnaga på plastlocket han också och slutade lyssna när jag försökte distrahera honom med annat. Man märker när hamstern stänger ner. För han är mycket väl medveten om när han gör fel. Brukar försökta blåsa på honom lite lätt då eftersom de inte tycker om det . Hur som helst blev det ju bara till att byta plats på dem igen. Tror Timmy var mest nöjd förhan satte genast igång med att springa i sitt hjul. Lill-Meeko tyckte inte om att hamna i lådan igen. Han hade ju haft så kul i buren innan där han hade känt sig som hemma. Till sist somnade vi i alla fall framåt småtimmarna. Så det blev åtminstone lite sömn men nu hoppas jag verkligen att den nya buren kommer snart. Imorse så sov de gott båda två sedan jag städat åt dem så jag passade på att gå ut en stund på en liten promenad och nu när jag kom hem så var allt fortfarande lugnt
En strålande dag!
Bestämde mig för att prova ha lillen ute i hallen en stund då jag kom tillbaka så han fick prova att springa av sig lite också slipper jag ju oroa mig för att han gör något dumt där sedan när han får börja vara ute mer regelbundet. Dit gick bra att flytta honom och han var jättesnäll , sprang runt och kollade in allt så nyfiket. När han skulle tillbaka så fick han för säkerhetskull mellanlanda i transportburen eftersom han fortfarande kan sprattla till.


Galler är så perfekta att klättra på om man heter Meeko II
 
Undrar vad det ska bli av den här hamstern när han blir stor , en gladiator kanske ?
Klart jag måste ju kolla om man kan komma ut den här vägen, det ingår i varje hamsters uppgift.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0