Allting var enklare....

Igår fick jag för mig att jag skulle prova jobba lite med Mönsterskaparverktyget till Sims 3 igen. Vi ska nog skippa alla fina ord jag satt och hittade på en ramsa med. Slutsatsen blev dock att jag inte gillar programmet. Visst kan man göra fina mönster om man orkar sätta sig in i systemet men allt var så mycket enklare i Homecrafter som fanns till tvåan. Varför var EA tvungna att komplicera allt på det här viset ? Vet att spelen bygger på två olika system men de hade jun kunnat anstränga sig lite mer för att göra det så likt som möjligt istället för att man ska behöva lära om sig helt. Jag älskade verkligen att göra tapeter förut och hade högar, både med och utan bårder. Fast att bara göra en bård nu verkar ha blivit ett helt företag. Dessutom så sparar ju programmet inte ens i rätt mapp heller. Utan man ska som användare behöva sitta och flytta över filerna för att sedan installera dem. Av den anledningen dyker det man gör alltså inte automatiskt upp i spelet längre heller. Nej och så krångligt som CAS verkar var undrar jag om man ens ska försöka sätta sig in i det alls, men samtidigt så kan det ju vara bra att kunna lite om man vill få de exakta sakerna. Så det återstår väl kanske helt enkelt bara att göra ett nytt försök att lära sig. Något som jag dock upplevde som det största problemet med programmet är den inbyggda återupprepningsfunktionen. Vill man inte ha ett sömnlöst mönster, alltså en vägg istället ett upprepat mönster så borde det ju finnas alternativ för det också eller är jag helt ute och cyklar nu ?
Sedan kan det ju bli många vakna nätter också innan man förstått sig på helt hur programmet fungerar och lärt sig alla olika mått och inställningar på det man ska göra. Hittade lite youtube videos och instruktioner på google. En del var bra men sedan är det ju tydligen så att alla mått blir olika beroende på vad man ska göra så då återstår det ju egentligen bara att man får experimentera sig fram.
 
Lyckades med prov få till den här efter många om och men, tror dock jag ska göra ett par ändringar, annars så är jag riktigt nöjd då jag använt mig av mina egna bilder :). Ville göra något med hästtema då jag tycker att de saker som finns redan på westerntemat är lite småtråkiga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0