Tji fick matte!

Jag är välrdens mest fenomenala lilla hamster.
Ja hejsan på er alla medhamstrar där ute men det visste ni ju säkert redan. Att jag har bra självförtroende alltså. Just nu tycker matte att jag är en liten filur, en liten skorpa eller snabbare än en vessla. Ja ni vet, det blir väldigt många smeknamn man får till sist. Det här kommer sig av att jag har varit för snabb och lyckats finta bort henne några dagar. Det vill säga när matte närmat sig buren har jag kilat in i mitt hus med blixtens hastighet. Det är inte så att jag inte gillar att umgås med henne för det gör jag utan jag försöker bara ge henne lite diskreta ledtrådar. Sådär som att man borde ge hamstern godis så fort han får komma upp . Tror ni det fungerar ?
Ja kanske , fast jag fick tydligen ändå göra ltie för att få det smaskiga. Tror hon att hon kan gömma godis i händerna tror hon fel, jag har en utmärkt nos. Sedan var jag också tvungen att gå runt för att få en smaskig droppe men det var det värt sedan jag hade tagit mig igenom den obehagligt prassliga tunneln. Ni kan ju tänka er att matte såg nöjd ut sedan, så det är väl roligt att få göra henne lite stolt med ibland och inte bara ställa till med en massa hyss som ananrs tillhör min vardag. Något måste man ju få hitta på då man bor i en liten grön bur eller hur ? Vidare är det rätt mysigt att få krypa innanför hennes munkjacka fast hon tycker att jag är expert på att killas. Nej hjälp nu känner jag mig plötsligt sådär sömnig igen så det kanske är dags för mig att äta lite innan jag ska nanna några timmar. Sedan blir det full fart i natt när matte sover. Jag undrar allt vad jag ska hitta på..vad tycker ni ?

/Ciao El Meekodini

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0