Katastrof

Ibland inträffar katastrofen. Då pratar jag inte om förödelsen på Vanatu just nu men ibland så är vi människor verkligen små. Vi har inte mycket att sätta emot då naturens egna krafter sätter in. Nu var det dock inte om stora naturkatastrofer som jag hade tänkt skriva idag. Egentligen kanske det är fel av mig att kalla det här för just katastrof men det är åtminstone ett litet missöde som höll på att hända i helgen då jag spelade Sims 3. Nej spelet kraschade inte men min ena sim, Aileen dog efter att ha gått på fest och blivit träffad av en meteroit som kom nerramlande från skyarna. Som tur var, var jag snabbtänkt och kunde få tillbaka henne genom att låta bli att spara och återgå till huvudmenyn. Verkligen tur i oturen eftersom jag inte ville tappa henne. Hon är en av mina mer lyckade karaktärer. Alltså en av de simmar jag spelar oftast då jag är hos föräldrarna. Det retar mig lite att de hushåll som jag faktiskt är mest nöjd med ligger där ute på deras dator. Typiskt men ja så kan det bli.Fast det är kalrt har ju några lyckade simmar här också & egentligen så kanske jag borde ta mig i kragen och gå igenom dem lite innan jag hittar på någon ny med. Har ju om inte annat familjen Williams som kan vara rolig att få följa lite mer. Man kan ju i alla fall säga att det händer en hel del när jag spelar sims, men det var i alla fall första gången jag har varit med om en olyckshändelse av den graden.Så jag kanske fick lite av en chock först innan jag samlat mig så pass att jag kunde agera. Dock så måste jag få säga att Aileen verkligen hade tur i oturen & hon hade helt andra livsmål än att bli krossad av en stor rymdsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0