För kort

Nu ska ni få veta vad som kan göra mig fundersam över hur det är ställt i samhället idag. Gick runt lite på Moviestarplanet som jag brukar göra och samlade. Fast jag var ute helt i mina ärenden och yttrade inte ett ord. Däremot var det en hel del folk inne, men jag ska komma till saken. Såg att en tjej skrev: Du är för kort!
Det är inte första gången jag möter den reaktionen och knappast den sista men ändå tycker jag att det är så trist när det går så långt på ett spel . Ett spel som påstås vara för barn och som ska vara roligt. Jag vet att min figur är lite kortare än de andra, varför har jag ingen aning om men det har alltid varit så. Det är inget som jag funderar över till vardags eller tänker på. Nu kanske jag överreagerar men tänk om man skulle skriva/säga något liknande till en person i det verkliga livet. Då hade det bara varit elakt och jag tycker det blir så onödigt att uttrycka sig på det viset. Jag menar det är ju verkligen inget konstigt. Det finns ju korta,tjocka,smala, långa människor utanför nätet så varför skulle det inte kunna finnas figurer på MSP med som motsvarar det ? Nej allla är vi tack och lov inte stöpta i samma form som Barbiedockor. Tänk hur trist det skulle bli om det vore så ? Dessutom så vet jag att långa människor irl inte har det så roligt heller utan att det kan vara minst lika svårt att hitta kläder som passar som när man är kortväxt. Tycker dock att det gått för långt då man börjar anmärka på utseenden på en tecknad figur. Då är i alla fall något i min värld fel. Fast jag vet inte det kanske bara är jag som är ute och cyklar igen men när man får höra sådana saker blir man ju inte så sugen på att spela längre. Så jag förstår de som väljer att sluta av olika anledningar för visst märks det att det har blivit mycket hårdare &kallare klimat även på MSP. Somliga ifrågasätter ju också sidans regler men många av dessa verkar göra sitt bästa för att ifrågasätta dem. Nu tycker jag att en del av kritiken kan vara befogad men inte allt negativt som skrivs stämmer heller. Om man nu tycker att sidan blivit så tråkig och barnslig kan man ju alltid välja att sluta istället för att sprida skit i forumet. Så resonerar åtminstone jag. För trots reglerna är det ju skrämmande lätt att låtsas vara någon man inte är, men det gör det åtminstone lite svårare om folk rapporterar de saker som förekommer. Sedan så tycker jag att det borde vara självklart även på nätet att man ska behandla så som man själv vill att andra behandlar en. Det är långt ifrån något som är svårt eller konstigt. Är man taskig så kommer det i regel alltid tillbaka i slutänden och biter en i baken. Också kan man inte heller vara nog försiktig med vilken information man delar när man vet vilka fula fiskar som kan förekomma där ute. För även om man tror att inget kan hända en själv, så kan det ju faktiskt göra det och man vet aldrig vem som råkar ut för saker eller när.Så det är långt ifrån bara att skriva, utan man får faktiskt lov att tänka efter också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0