Hejsan på er alla!

Hej på er alla läsare av min blogg.
Idag måste jag börja med att säga att det är grått ute. Eller inte, det är fortfarande väldigt växlande väderlek kan man säga. Ena stunden skiner solen, den andra är det mulet och härnäst regnar det. Fast det är ju rätt klassiskt sommarväder också. Fast nu tänkte jag inte bara avhandla vädret här idag. Nej jag måste få kanalisera lite energier också. Spelade Sims 3 igår och vad tror ni händer när jag byggt klart huset & börjat spela lite ?
Jo det kraschar såklart! Yay så glad man blir ...eller inte. Kollade igenom mappen med backupfiler men funnet ingenting där. Det är som om min sparade omgång inte ens existerat. Hur som helst så hade jag åtminstone sparat husritningen och när jag provar att öppna upp ett nytt kvarter finns min Sim jag hade påbörjat kvar i familjekorgen. Så nu blir det alltså att bygga om hennes hus igen och mjo i det här fallet blir man lite fusterad! För spelet ska ju vara kompatibelt med OP och så mycket fusk använder jag inte och så mycket moddar har jag inte laddat ner. Ändå inträffar det här....och man måste ju fundera på varför. Antagligen så är det väl någon speluppdatering som ställer till det men då borde det gå att fixa en patch som överbryggar problemen. Jo och jag har Sims 4 men tänker inte gå över. Vet att jag sa så om trean en gång också fast nu är jag verkligen säker. Jag gillar Sims 3 då det fungerar men inte då det ska krångla så här! Fast och andra sidan tror jag det är något som många som håller på med dataspel kan känna igen sig i.
Nej nu ska jag starta upp det och försöka bygga om huset , kanske hinner jag börja planera hur resten av hennes gård ska se ut också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0