Moffsan på er!

Moff och halloj på er alla guldhamstar där ute! Ja tjena även om du är en dvärg eller av annan art och råkar kika in hit. Nu har jag världens bästa...eller busigaste(om du frågar matte) Stuart lyckas finta henne och springa till tangentbordet i förväg. Hon ligger kvar och sprattlar i spenaten &försöker lista ut var hamstern har tagit vägen. Så går det om man försöker få på mig en sele. Just nu finns det alltså inte på min karta så det kan hon tokglömma! Hur skulle hon själv känna sig om hon skulle vara tvungen att sitta fast i ett koppel liksom ? En sak att hon stänger in mig i en hage, för det är kul att försöka forcera och klättra över staketet men att vara fast hos matte nej, hon kanske har blivit tokig ? Vad tror ni ska jag kontakta GRIS (GuldHamstarnas rätt i Samhället)?, eller ska jag finna mig i att hon gör så här? Har ni några goda råd att komma med så här i sommartider ? Dessutom så har jag och Timon haft ett par engendomliga grannar i en veckas tid nu. De är mycket större än oss men riktiga fegisar som dessutom är högljudda. Frågar jag matte säger hon att de är marsvin, men jag har aldrig sett något mer egendomligare djur. Fast så länge de håller sig i sin bur kan de väl få stanna här och bli bortskämda tycker jag för matte är rätt snäll emellanåt med. Det var ju trots allt så att hon räddade mig från den hemska djurbutiken, så elak kan hon inte vara, åtminstone inte med små gnagare även om hon svär en ramsa då jag smiter när hon försöker få på mig selens andra ring!
Här är alltså mina och Timons grannar sedan en vecka. Honung till höger och den till vänster heter visst Lava tror jag, Fast nu åkte de precis hem och jag är lika glad för det, nu får vi tillbaka vår matte på heltid.
Timon måste ha mer koll än mig på var matte är då han är ute och går i spenaten.
Tycker ni att jag gör rätt som kontrollerar så att kopplingarna är hela innan man ska ut och åka ?
Fast jag hade nog behövt ett säkerhetsbälte då så det är ju tur att det inte går så fort.
 
/Stuart "The Great Escapartist"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0