Moff!

Mofsan på er alla små medhamstrar där ute.
Hur är läget med er? Med mig är det bara fint fast jag känner mig lite sömning. Det är dock inte så konstigt, man är ju nattaktiv men en stund på morgonen måste jag i alla fall vara vaken. Man måste ju ställa saker till rätta då matte tycker att hon har städat upp i röran man ordnat under natten då man varit vaken. Fast jag fick i alla fall lite beröm av henne idag. Eftersom jag inte gnagde på burgallret igår som hon sa åt mig så hade hon fått sova hela natten :). Visst har de där människorna en konstig dygnsrytm inte sant ?. Hur som helst så fick jag springa ute i hallen medan hon städade. Sedan hade hon fått för sig att kolla min matchvikt och den visade på ca 200 gram. Eventuellt är det kanske några gram för mycket men det blir ju bara mer Meeko att tycka om och älska då. Dessutom så är jag ju ändå rätt aktiv när jag väl är vaken och jag får ju vara ute och springa i hallen så gott som dagligen så jag tror inte det ska vara någon fara på taket. I sådana fall får väl matte dra in på min mat.Nåja hur som helst så var hon tvungen att ta på mig selen igen också för att jag skulle få komma ut. Dock så hade jag en helt annan plan. Ställde först till så att kopplet fastnade runt en stol och sedan var det en baggis att krypa ur ringarna. Kan fortfarande se mattes mycket förskräckta min , hehe Meekodini har slagit till igen! Synd nog så fick hon tag på mig rätt snabbt igen eftersom jag var dum nog att sitta still för att känna in alla dofter i luften. Attans jag får ha en bättre plan nästa gång. Sedan fick jag gå tillbaka till hallen medan hon gjorde färska grönsaker klara åt mig så när jag väl kom tillbaka till buren väntade lite god sallad där på mig. Så det är min dag så här långt. Nej nu tror jag att jag ska gå och knyta mig så matte äntligen kan äta sin frukost också ses vi kanske ikväll när jag vaknat till igen! /El Meekodnin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0