Tog mig en liten promenad

Idag så tog jag mig alltså en liten promenad för att göra några ärenden.Det visade sig bara att min lilla promenad snabbt blev lite längre än vad jag hade tänkt mig från början. Har ju alltid en extra påse mat åt hamstrarna hemma men det hade jag inte köpt än så det var det första som skulle bockas av. Fick lov att gå ner på Djurmagasinet som är den ena butik här i stan som har allt man kan tänkas behöva. Köpte en DOGMAN PROFESSIONAL hamsterdinner som vanligt eftersom jag vet att de äter upp den. Förra gången när jag handlade i somras på en matbutik fanns den inte utan jag kom hem med en annan sort istället som inte alls är lika uppskattad men nu får de äta upp den först i alla fall. Tycker det är synd att många matvarubutiker som har brett utbud då det gäller hund och katt inte kan ha mer alternativ då det gäller mat till smådjur. Visst kan de inte ta hem allt men ett par sorter borde man ju kunna ha att välja på ändå. Hur som helst så när plockat med mig maten så kom jag på att Timon äntligen kanske behövde få en riktig kam och borste, så det har han nu fått. tror föresten att Stuart kommer att gilla att bli lite mer ompysslad också även om han är korthårig. Sedan blev det gnagarstänger och en liten överraskning till Stu som han kommer att få ikväll då han vaknar. Kollade selarna men de hade slut nu också , så det blev ingen ny blå till Stuart idag heller. Sedan tänkte jag faktiskt efter lite då jag kom hem och beställde två nya via Teddytassen istället. Det blev en annan modell än Living World selarna jag har nu, men det är ju sådant man kommer på efter hand. För Timon bara backar ur sin gång på gång och i förrgår var Stuart nära att skada sig då han försökte ta sig ur. Så nu ska vi prova tvångströjor på dem istället men jag tror den sorten faktiskt är bättre. Så får vi se hur det går när de lärt sig ha dem på sig.
Häromsistens började jag ju på ett hinder till dem också, idag brände jag till stöden som jag gjort av fimolera. Fast vad tror ni har försvunnit jo mycket riktigt min lilla flaska superlim. Så nu får jag vänta tills den dyker upp igen för att leta brukar inte hjälpa. Det händer alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0