Moff!

Mofsan på er! Nu är det jag Timon som är här igen för att skriva några rader. Det är ju bäst att man passar på medan man fortfarande orkar. För man är så liten att man fortfarande behöver sova mycket för att orka med att växa och bli stor. En dag kommer jag att kunna klättra upp på den där skolhyllan utan problem säger matten min. Vi får väl se för just nu når jag inte ens upp på första avsatsen även om jag sträcker på mig, sprattlar och försöker komma upp. Nej det går inte utan jag får backa ner igen i rena besvikelsen. Dessutom så hittade hon på en konstig sak ikväll åt mig. Hon slängde in en droppe i en konstig genomskinlig grön boll. Jag var ju tvungen att gå in och hämta den såklart. Inget godis får förfaras då hamstern är i närheten! Hur som hels så tyckte jag inte att det var så läskigt. Inte ens när matte stängde in mig där för en kortare stund utan jag fick upp farten rätt så bra när jag kom på hur man styrde det hela. Nu kanske matte låter mig komma förbi den där jobbiga plankan som står i vägen för min framfart. Dessutom är det kul att hålla på att använda matte som tunnel/klätterställning, fast hon blir lite nervös då jag gör det. Fast hon får ju lära sig att hålla koll var jag är någonstans med. Nej nu tror jag det börjar fyllas på med grus i ögonen igen så det är nog dags att krypa in i huset och slumra lite. På återhörande/ Timon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0