Moff på er!

Tjenixen på er alla små medhmastrar där ute! Det här är alltså de första orden jag skriver här...så det känns lite spännande och konstigt. Fast det känns samtidigt bra att ha fått ett kärleksfullt och helt eget hem också. Att sitta i en glasbur i butik är inget vidare. Det tycker jag ni ska låta era mattar/hussar prova på om de inte förstår er helt&fullt.
Fast nu kanske jag ändå ska börja med att presentera mig..Jag heter Koda och är en långhårig hamsterkille. Hur gammal jag är vet jag inte riktigt men enlig matte så är jag åtminstone inte äldre en än ett halvår, Frågar du mig så är jag i min allra bästa ålder just nu. Så det är viss skillnad. Jag har faktiskt precis hunnit bo in mig i min nya lya och kommit fram till att jag kanske kan trivas här. Matte är så snäll och skämmer bort mig med gos, fast hon säger att det bara är nu från början hon kommer att göra det, pyttsan det ska vi allt bli två om haha :). Hon är tydligen väldigt lätt att imponera på i alla fall för hon bara satt och gapade när jag kröp genom den prasslande hamstertunneln, inte bara en utan hela två gånger, det ni! Helt utan att ha blivit mutad och allt. Fast det var ju inte ett dugg läskigt då jag såg ut genom andra änden. Så hade jag ingen lust egentligen att gå tillbaka till min normala bur, fast till sist fick hon ändå tag i mig, attans också. Ni vet ett sådant där brottargrepp som inte ens den skickligaste hamster tar sig loss ur. Så det var bara att gå med på att bli tillbakalyft och sitta och se glad ut.  Helst hade jag stannat kvar ett tag till och lekt för det var roligt att få komma ut, krypa i tunnlar och gräva i spånet. Ja till och med matte kan inte låta bli att skratta åt mig när hon ser hur jag jobbar på, men det kanske jag kan bjussa på nu. Dessutom säger hon att jag har stora skor att fylla, men vad hon menar med det har jag inte riktigt kommit underfund med än. Fast ibland kallar hon mig fel namn, så jag toror min föregångare var otroligt betydelsefull för henne. Nåja jag får göra mitt bästa för att komma upp i samma viktklass.
 
                                                      /Ciao Koda " The Greatest Little Punkrocker"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0