Superhamstern

Nu har jag officiellt fått ett smeknamn till.
Matte kom på det i rena farten faktiskt när hon såg mig springa för full gas i hallen. Tadaaa, jag är numera även känd som Superhamstern. Fast jag börjar ju bli van med att matte kallar mig en massa andra saker också ön bara mitt namn. Ibland kan det ju verka lite svårt att förstå vem jag själv faktiskt är mittt i alltihopa. Det räcker dock att matte prasslar med en godispåse så vet jag säkert var jag befinner mig. Visst kan jag vara supersnabb när jag själv vill ta mig in under bårån eller skohyllan, klart man vill ju inte bli uppäten! Tycker ni att jag ska avslöja mina smeknamn ? Hmmm okej då. Jag heter Meeko och är döpt efter en viss tvättbjörn i Disneys Pocahontas. För er som inte vet så älskar matte den filmen och hon tycker att mitt namn passar perfekt då jag tydligen är lika full med bus ;P som han. Annars brukar jag också få heta, Plutten, Killen,Snurf-Snorf , Meekodini,Knasboll osv.. Nu glömde jag säkert något på vägen med men jag kan inte komma ihåg allt hon brukar säga till mig. Nej mitt minne är inte större än så. Kanske borde be matte skriva upp alla namn på en lapp för jag tivlar på att hon själv riktigt vet allt hon kallar mig. Dessutom så envisas hon med att mitt hus ska stå rakt. Ja, jag fattar inte varför, jag tycker ju att det står mycket bättre på sidan också kommer jag lättare åt skafferiet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0