Egentligen så

Ja egentligen så heter den här bloggen ju MSPBubblet.
Somliga av er kanske undrar vad de där tre första bokstäverna är en förskortning av och nu ska jag förklara det för er. MSP är en förkortning av moviestarplanet.se. Det är ett slags portal för barn&ungdommar där man kan skapa sin egen figur och gå runt i olika chattrum. Man kan göra filmer, spela en rad spel med mera. I alla fall så var det syskonbarnen som från början tyckte jag skulle börja men sedabn de sltuade har det blivit att jag hängt kvar. Fast nu börjar jag undra var sidan egentligen är på väg. Somiga tycker den har blivit för barnslig, men vad är en bra nivå att ligga på egentligen då det gäller säkerhet ? Det känns ju också som att många, trots supports påminnelser fortsätter strunta i reglerna och delar sådan information som man faktiskt inte bör dela till okända. Ja nu kan man ju få reda på det mesta om folk ändå via nätet, men ja ni förstår säkert var jag vill komma med det här ändå. Tycker dessutom att det är åt...väggarna fel när användare tvingas sluta på grund av att de känner sig mobbade eller rent ut sagt kränkta. Sådant gör mig inte arg, nej sådant gör mig förbannad. Nu vet jag att det finns en support på sidan men de kan inte vara överallt och se allt. Det kanske är just därför de har valt systemet med rapporter&varningar men då gäller det ju att användarna ska kunna känna sig trygga med att använda det utan att behöva oroa sig för sk hämndrapportering. Vidare vill jag också undra om folk glömt bort hur man för en dialog och samtalar, en tjej ställde till och med den här frågan till mig rätt nyligen; Hur samtalar vänner ?
Är det så svårt att finna saker att prata om vid sidan av det däär privta som långt ifrån angår alla ? Nej det kan åtminstone jag inte tycka att det är. Det finns mycket annat man kan surra om och ändå hålla sig till reglerna så man behöver alltså inte bryta mot dem. För MSP ska väl trots allt vara en trevlig sida att gå in på, där man ska kunna träffa nya vänner,spela och ha roligt. Inte en sida som skapar ångest och att taskgheterna till sist får folk att sluta är faktiskt bara tragiskt rent ut sagt!!
Jag hoppas att ni vuxna som läser det här och har barn som spelar tar ett snack med era telingar om vad som är alright att säga , eller skriva för ibland känns det som att det skulle behövas. Tror ändå inte att de skulle våga säga sådana saker om de mötte personen öga mot öga så varför tycks det vara mer okej att slänga ur skig skit på nätet ? I min värld är det åtminstone lika illa, för kom ihåg att också det skrivna ordet kan såra någon. Det är inte bara det uttalde ordet som gör ont och biter sig fast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0