Moef på er!

Moff, moff på er och god morgon på er alla som läser min lilla spalt här på mattes blogg. Ja nu är hamstern här igen. Fast i och för sig är jag ju här hela tiden. Det är bara så att jag inte syns då jag ligger inne i mitt hus på dagarna och sover. Utan jag är mer av ett nattdjur som tycker matte borde vända på dygnet och vara uppe med mig istället. Fast hon är konstigt nog inte lika förtjust i den tanken. Hur som haver så har jag redan fått henne att skratta idag, fast jag begriper knappt varför jag är så rolig då jag pratar eller lycks med att få ner min ena leksak i matskålen. Ni kanske förstår det här bättre än jag ? Nåja fick i alla fall komma upp och mysa en stund nu på morgonen, något äventyr i hallen blev det inte men det kan ju bli efter att hon har ätit middag också. Sedan så är det faktiskt rätt mysigt att få komma upp och sitta med henne i soffan också. Nog för att jag tycker att hon kan ge mig en bit av det där tyget hon har på sig, så jag får något mer att bädda med inne i mitt bo men hon envisas i det fallet med att ge mig de där toarullarna också får jag dra in spån själv.Borde jag klaga ? Ja kanske fast samtidigt så tar hon ju hand om städningen så jag kanske har det bra ändå. Fast i natt så gormade hon när jag väckte henne vid tretiden då jag var ute och gnagde lite på gallret &stökade runt. Då åkte jag in i det där svarta hålet igen fast jag tycker det är lite mysigt att vara där med. Så det blev till att campa ute igen men nu var jag i alla fall vaken den här gången då matte kom upp för att titta till mig. Också var hon tvungen att städa en massa efter mina nattliga turer. Passade på att hoppa ner i matburken igen för att granska den där maten jag får. Hittade några godbitar som jag tog med mig upp och in i boet men min lilla ovana att hoppa ner i burken stör matte lite men hon låter mig samtidigt hållas eftersom hon tycker att jag är så charmig. Har ni hört på maken va?
Nej nu ska jag gå in och sova lite, ja jag tror faktiskt matte tycker det är fuskigt sådana här gråtrista dagar att jag kan sova bort dem men det är en fördel man har när man är en hamster.
 
/Ciao Meeko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0