Ojdå

Trillade in här och insåg att det gått länge sedan jag skrev något igen.Fast så kan det säkert bli ibland. Åminstone när man inte har så mycket att skriva av sig om eller dela med sig av. För det blir väl faktiskt så för alla ibland. Speciellt om man inte vill fylla ut bloggen med en massa onödiga saker bara för att. Men då skriver jag kanske lite mer sällan istället och gör längre inlägg då jag väl sitter här.Hur som haver så har jag varit lite ledig. Kopplat av ute hos päronen och åkt hem för att se till Meeko. Hitills så går det bra med att ha hamster igen. Har bara vaknat en natt när han var ute i hjulet och sprang men jag måste jobba på att få honom handtam så han kan bli flyttat till en leklåda sedan. Mutade honom med en bit gurka idag också har han fått en färsk sälgkvist som han kan gnaga på om han får lust. Vad gör man inte för att de små liven ska trivas och få ha det bra :)
Vet ju att man helst ska undvika att väcka dem också så gurkan var kanske lite fredsgåva för att jag kikade in i hans hus då han hade proppat igen båda öppningarna med spån.
Han hade i alla fall inte hamstrat någon mat än vad jag kunde se och till sist drog han in gurkbiten och la sig för att sova igen.
Sedan passade jag på att fota lite under ledigheten innan jag satte igång med mina projekt som jag har ståendes där ute hos päronen.
I två veckor har denna ringduva gått och plockat frön från backen under päronens fågelbord.
Fastän det har blivit Maj så kommer fortfarande massor av fåglar dit för att proviantera men duvan är den med bäst klocka, morgon och kväll.
Visst kan det vara lite svårt att se vilken fågel det är som fungerar som jordfräs men jag kan avslöja att det är en rödvingetrast. Av alla sorters trastar tror jag att jag gillar den och koltrasten mest.
Den här tycks undra vad det är fär konstiga ljud som kommer inifrån den underliga lådan (huset)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0