Nej nu

Jag var ju så nöjd med min senaste familj..och vad tror ni händer igår kvääll när jag ska spara spelet ?
Mjo felkod F12. Jag avskyr verkligen dessa speciellt då det inte går att spara om efter att ha tagit bort sparfilen. Fick fortfarande felkod.
Blev fusterad men startade om datorn, laddade spelet och hittade grundversionen av familjen. Det andra var helt borta trots att sparfilerna låg kvar. Såg ingen annan utväg än att börja om med Hemingways men man vågar ju inte hoppas för mycket. Vips fungerade det såklart att spara igen. Ska jag spela Sims så ska jag tydligen göra det direkt när jag kör igång datorn eller så får jag lov att starta om den själv. Vet ju i och för sig att support sagt att Sims 3 inte är kompatibelt med just Vista men varför skulle det inte fungera då det gör det efter omstart och varförf har det då fungerat tidigare ?
Nej tekniken kan verkligen göra en tokig ibland. Fast jag måste säga att jag ju har Sims på en annan dator med, med win 7 som OP och där krånglar det INTE så här så nu hoppas jag kanske ändå mest på att jag ska få byta till den datorn för så här blir väldigt jobbigt att hålla på. För även om jag får det att fungera genom att göra på det här sättet så ligger ju problemet ändå kvar i botten med Vista och jag kan inte kliva runt det som det verkar.
Kom i alla fall på en bra sak  och det var att jag ju kunde ladda upp Cassie på Sims-3 forumet så då har jag henne kvar även om jag måste byta dator. Funderade på att spara henens nya hus med men filen skulle nog bli för stor och risken är ju alltid att man får med några föremål som inte finns på den andra maskinen. Nog för att man kan få med något sådant när man flyttar simmen med , men risken är ju i alla fall mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0