Bilder

Här är bilderna som jag fotade idag. Det var lite kyligare och mer molnigt än vad det var igår men jag tror ändå att jag lyckades få till några fina kort på några av våra bevingade vänner.Fick göra lite avvägningar hur nära jag kunde gå motiven men det kändes bra för alla parter.
 
Ett par fiskmåsar satt på kajen och såg lite söminga ut så då passade jag på. De verkar inte bli störa nämnvärt av min närvaro.De satt lungt kvar sedan jag hade tagit ett par fina bilder på den ena av dem och gick därifrån
 
Sedan så hörde jag ett konstigt ljud när jag skulle gena över parkeringen på väg till jobbet.Tog ett tag innan jag registerade tärnan som låg mitt upp i allt. Vet inte om de hade tänkt sig ruva där men det verkade då verkligen vara långt ifrån den optimala platsen för häckning. Gick vidare och höll mig på behörigt avstånd. Såg att de satte sig på gångbron där jag skulle passera. På varsin sida så jag funderade ett slag på att gå runt men bestämde mig för att de fick flytta på sig om de ogillade mig när jag gick förbi. Den ena flög nästan på en gång men den andra satt lungt kvar och betraktade mig innan den bestämde sig för att det också fick vara nog.
 
Sedan hade jag också turen att hitta en ensam drake som simmade runt i kanotrännan men jag hann inte ta mer än ett par bilder innan jag tyckte att det var dags att dra sig mot jobbet och att lämna honom ifred åt morgonbestyren.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0