Morgonstund

 
 
Hejsan.
Nu har jag passat på att njuta av den härliga försommarmorgonen.
Solen skiner och det lär den ska göra imorgon också innan det blir regn ett par dagar igen. Så vädret är minst sagt växlande får man lov att säga men det är ju faktiskt bara Juni än och det är fortfarande tidigt på sommaren.Så det gäller ju att man tar vara på de här dagarna när det är som allra finast ute och passar på att suga in dem så att man kan njuta av dem också långt senare.
Hur som haver passade jag på att göra det första rundan imorse. Kunde inte låta bli att gå en sväng och bara mysa i solskenet. Fjärden låg spegelblank och till och med fåglarna såg ut att njuta
Passade på att få en bild av storskrakshonan när hon lyfte efter ett morgondopp.
Sedan kunde jag inte låta bli att fota lite vyer när jag ändå passerade där nere heller.
Maskrosbollarna börjar bli många
Vy över inloppet till fjärden.
Björktrasten jagade mat i godan ro när jag passerade.
Höll formligen på att snubbla över en liten sädesärla med som satt där helt orädd.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0