Åska och värmeslag

Idag höll jag på att hoppa högt. Det kom världens åskknall.Som tur var hann vi dra ut all viktig elektronik ändå. Den som var mest oberörd av allt var i själva verket min lilla Meeko som tryggt låg i sitt hus och knaprade på en bit spisbröd, lyckligt omedveten.Sedan så har man redan haft sig själv att skylla för en annan sak. Gick upp i ottan och trodde jag skulle hinna in innan värmen kom , pyttsan. Åkte såklart på värmeslag och låg däckad ett par timmar innan jag till sist kvicknade till. Dumdristigt, jo en aning men några fina kort blev det i alla fall. Så helt förgäves var det väl inte helt men jag tror jag lärt mig en läxa nu. Man blir ju dessutom sjöblöt av att bara göra ingenting heller under den här värmeböljan.Var så glad när jag hörde åskan för jag trodde det skulle få komma regn då det började stänka..men nej ovädret drog vidare och det är fortfarande lika trorrt *läs svettigt*.Hur som haver spå vaknade i alla fall min lust för att teckna till liv igen igår. Mycket efter att jag hade tittat på Heartland som går på Horse1. Kände det där så välbekanta suget och mjo jag tror att jag lyckades åstadkomma ett par nya verk.Sitter just nu här och renskriver dagens inlägg i wordpad ..tror åskan lyckades ådstadkomma viss skada i alla fall. Nej så jag tänkte inte sitta här framför burken så länge till eftersom nätet ligger nere. Ska ju på kalas imorgon och har en del att förbereda innan dess. Fast det i och för sig ser jag inga moln på himlen och inte hör något muller kan det hända att jag laddar lite Sims 3 igen.Som jag brukar avsluta saker med när jag säger hejdå, todeloo på er och ha en fortsatt toppenfin kväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0