Hejsan hoppsan

Hejsan på er alla glada bubblare där ute.Ja hej på er andra som råkat snubbla in här med av någon okänd anledning. Nu undrar ni säkerligen vad jag haft för mig eftersom jag inte skrivit på ett par dagar. I dag tänkte jag däremot att det skulle få bli några rader för att hålla er uppdaterade med vad som sker i Connies lilla värld. Vissa skulle kanske säga att det inte händer så mycket och en del kommenterar rent elak och säger saker som att jag inte har något liv men allt beror på hur man ser på saker&ting. Ibland kan jag hålla med dem om att det inte händer något alls men det måste väl få vara lungt med ?
Man kan ju inte vara i farten ständigt och hålla på med aktiviteter hit&dit. Vet att många säkert gör det men jag tror att jag bara skulle bli stressad och känna mig splittrad om jag gjorde så. Hur som helst så tröttnade jag slutligen på mitt Sims 3 som bara kraschade så nu har jag ominstallerat hela och ska försöka få lite mer ordning på de filer jag tar ner.Vissa säger att det kan krascha om man laddar ner för mycket saker men jag hade bara hämtat föremål från två sidor så det tycker jag vore konstigt. Tror mer på att felet låg i själva spelfilerna någonstans. Hur som helst så installerade jag nu i en bestämd ordning. Dert råder lite delade meningar om det behövs eller inte men nu tog jag det säkra före det osäkra och gjorde det ändå för att undvika eventuella problem framöver.Får se om det fungerar men förhoppningsvis så slipper jag mer krångel framöver.La in dem i den här ordningen:

The sims 3 (grundspelet)
Destination Världen (expansionspaket)
Lyx och Design (prylpaket)
Drömjobb (expansionspaket)
Utomhuslyx (prylpaket)
Husdjur Limited Edition (expansionspaket)
Sovrum och badrum (prylpaket)
Övernaturligt(expanisonspaket)
Årstider (expansionspaket)
Universitetesliv (expansionspaket)

Också har jag börjat hämta ner filerna igen men den här gången går jag som sagt igenom dem innan och är noga med att installera dem en och en med. Hitills har allt gått bra. Provade ju att starta upp spelet också innan jag började lägga in saker och oj vad snabbt allt blev så det kanske bara var bra med en ominstallation också även om det kan kännas lite drygt. När jag kommit på banan igen ska jag i alla fall återskapa Verona :) för hon var helt klart en av mina mer roliga simmar att vara. Dessutom har jag kommit fram till att hon är lik mig på en punkt till. Tvättade nämligen igår och bestämde mig för att ta reda på skjortan som legat ett par veckor minst i korgen för upphittade saker utanför tvättstugan.Jag menar ...om man inte saknat sakerna på två veckor och gått ner för att hämta dem så är det väl ok att någon annan plockar upp dem och de kommer till användning ?
Vet dock att vissa till och med är rädda och har fobi för det här med second hand men jag tycker det är himla bra med återvinning på vissa saker. Det sparar ju dessutom på naturen om vi slipper producera nya saker hela tiden och man behöver faktiskt inte det senaste modet heller för att vara nöjd med sig själv. Jag menar dessutom att om man tittar på modegalor så är ju det mesta gjort för att passa en typ av människor men vilka skulle gå runt med de där kläderna som modellerna har i verkligheten ?
Inte många tippar jag på utan snarare långt ifrån det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0