Smultronställe

Nu ska ni få se den där platsen vi besökte på väg hem från Junsele i Lördags. Hade bara hört talas om att det skulle vara fint där men inte förän nu blev det så att jag hade vägarna förbi. Klart det är olika hur man reflekterar men sanningen är den att jag tror det är en av de mest rofyllda platser som man kan vandra omkring på i en sen sommarkväll. Nog för att barnen vi hade med oss sprang omkring lite och mest verkade tycka det var långtråkigt att stå och vänta när vi läste på skyltarna men jag återvänder gärna hit om jag får chansen. För det här är den spännande biten med historien. Att få se hur människorna bodde förut och att få veta intressanta detaljer. Det gör också att man uppskattar det vi har idag mycket mer men ibland kan man också undra om allt är så mycket bättre nu. Sedan var det spännande att få se platsen där man spelade in Barnen från Frostmofjället. Har sett denna hemska film ett par gånger när jag var yngre men minns den ännu idag.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0