Som ett barn på julafton

Klart det ska vara STORA paket.
Snacka om att bli som ett barn på julafton idag kom de så äntligen mina efterlängtade modelltinkerkillar :)STORT tack Sophie Nordström, de ser verkligen urläckra ut båda två..hehe för ett tag trodde jag att jag skulle börja samla på äggkartonger där *skratt* men jag kan inte sätta ord på hur fina pållarna är. I alla fall så är det väldigt svårt och om Northern Light säger jag bara en sak wow vilken häst han blev! Inte för att Delton går av för hackor han heller fast jag funderar på ett namnbyte där..i stil med Buck Cassidy eller Doc Holliday
De är med andra ord väl värda den tid det tog att bära hem paketet och nu ska jag fota i massor när tillfälle ges. Tyvärr så ligger staden inbäddad i dimma för dagen annars blåser det inte så det hade varit bra tillfälle annars. Nu får de vänta lite istället. Undrar allt vad min Lady Of The Lake tycker om att få sällskap av två så här snygga killar :P. Hade jag varit ett sto så hade jag nog fallit pladask.
Nu ska jag äta lunch men sedan ska jag börja se hur jag ska packa Shamrock och Vincent som ska få göra en liten tripp till Surte de med men de ska bara dit för att fixas till.Älskar egentilgen att fota modellhästarna med men avskyr när vinden är oberäknelig.Ni som själva pysslar med hobbyn vet säkerligen vad jag pratar om.
Man hittar det där perfekta läget , går några steg bort, måttar med kameran och vips så har hästen blåst ner i backen. Har man tur så klarar de sig från större färgskrap och har man otur kan en häst bli helt förstörd.
Fast man får väl bli bättre på att försöka läsa av vädret och inte ta ut dem i någon storm direkt och låta bli rangliga hyllor eller bord inne för den delen.
Får nog räkna hästarna som en för tidig julklapp till mig själv men det är de absolut värda så nu är min lilla lya nära på totalt tinkerfierad också. Eller nära på..har inte mindre än fem st från breyer nu som står framme. Fast nu får jag absolut inte rum med fler stora traditionalsi alla fall *skratt*. Inte om jag ska få plats här själv med vilket onekligen kan vara en fördel. 
Dessutom så håller jag ju på att försöka lära mig måla om en själv med och jag gör hela tiden små framsteg på henne. Om allt går som det ska blir hon en fin, fin palomino med två strumpor bak och bläs. Vad hon ska heta ?
Eftersom det är en Quarter horse så tycker jag att Waltzing Matilda är ett namn som passar ypperligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0