Renoveringen

I helgen som varit har jag faktiskt lyckats att undvika datorn.
Delvis så har jag inte känt för att sitta vid skärmen men till den största delen så har jag varit upptagen. Har jobbat en hel del med renoveringen och det går så sakteliga framåt. Försöker att hålla mig till planeringen att ta rum för rum men har faktiskt något projekt påbörjat i alla just nu. Trro att det är lätt hänt att det blir såmen jag försöker ändå att hålla mig mest till ett rum i taget även om jag kan fixa till andra smågrejer medan.
Fast det är i alla fall roligt att se de smp framstegen som görs.
Hittade perfekta pelarbord i helgen...tänk vad man kan ha några gamla trådrullar av trä till. Tror för övrigt att man blir lite v en exper när man håller på med en sådan här sak att se möjligheter i allt.
Även om det var nära att det hoppade ut några grodor när jag bytte tapten i sovrummet uppe och började klippa till mattan som ska ligga på golvet. Inga vinklar stämmer så jag kom fram till att det går allra bäst om man klipper ltie större än vad det är tänkt. Sedan kan man dra med en blyerts så man ser var man ska klippa av.Det är allra enklast tror jag.Till sist så blev jag i alla fall nöjd med tapeten uppe :) efter ett helt misslyckat första försök men det är väl så att man ska lära sig. Övning ger färdighet heter det ju.Sedan hålller jag också på med att sätta upp en vägg mellan vardagsrummet uppe och det lilla utrymmet där man kommer upp från trappen så tanken är att det ska bli som två rum där istället för ett.
Dessutom så hade min kära pappa en perfekt tapet till vardagsrummet...tyvärr var den dock oöppnad men den var underbart blå med fiskar på och vad kan vara mer lämpligt när ett av temana i skåpen är marint ?
Får se om jag inte kan lyckas övertala honom ändå..för det var ju en hel rulle..jag menar annars kmomer den säkert bara att bli liggandes helt i onöndan.
Så det blev inte att jag spelade Sims men nu är jag ju hemma igen och tänker ordna mer med Connies tomt och hus.
Lite halvtaskig bild(tagen med mobilen) men visst ser sovrumstapeten söt ut ?
 
Provade lite hur möblerna kommer att stå uppe i vardagsrummet och det här tyckte jag blev bra .
 
 

Kommentarer
Postat av: Galadriella

Hej! Efter lite huvudbry kom jag faktiskt på namnet på din blogg :) Panduro har jättefina ark, avsedda för scrapping...men de fungerar superbra som tapet till mindre hus. Lycka till!

Svar: Får kika och se om jag kan hitta något där då..har två rum kvar att tapetsera eller snarare tre då jag delat av ett men vad bra att du kom på vad bloggen hette :) Funderar just nu på om jag ska ta hårdare papper till tapet i vardagsrummet också sätta fast stickers på den som bård kanske
None None

2013-10-17 @ 10:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0