Hejsan på er!

 
 
Hejsan på er alla glada där ute.
Nu så är det snart halloween. Då åker lyktorna fram och lyser upp lite i höstmörkret.Själv så firar jag visserligen inte är mer för den keltiska ursprungsbetydelsen som var en skördefest.
Fast man kan ändå inte låta bli godiset helt en sådan här helg även om man egentligen borde men det är ju så gott. Nåja man får försöka vara lite nyttig med trots allt eller motionera mera. Nu var det ju inte hälsotips jag skulle komma med idag. Nej jag har bara tagit det lugnt i helgen som gick. Varit social och pysslat på med en del saker som jag ska försöka göra klart nu när jag är tillbaka hemma igen.Dock blev det inte så mycket tid vid datorn eftersom jag kände av huvudvärk igen men ibland måste man ju ta det lite lugnt på skärmfronten med. Istället stod jag en större del av tiden och studerade en nötkråka som arbetade flitigt med en bit svål.Undrar om hon inte brände mer energi på att försöka få i sig maten än vad hon faktiskt fick i sig till sist.
Det var dock intressant att få studera den på så nra håll och så länge då det annars är en doldis i fågelvärlden som kommit hit.
Med det vill sägas att den oftast hörs men inte syns. Lyckades i alla fall få fram kameran och ta några kort, blev kanske lite suddigt genom fönstret men jag fick den i alla fall på bild.
Dessutom så kom den tillbaka och kalasade på resterna dagarna efter så den har nog upptäckt en ny resturang. Sedan är de ju rätt så fina med i sin spräckliga fjäderskrud. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0