Att teckna Tecknarskolan II

Om du är som jag så ska du läsa det här inlägget
Åtminstone om du tycker om att rita /måla och teckna på fritiden.
Hade aldrig tidigare trott att det kunde vara sådan stor skillnad i kvalitén på olika papper som det faktiskt är.
Köpte specialpapper för mina PRO-markers för ett tag sedan.Visst flyter de fortfarande ut om man lägger på för mycket färg men håller man sig till lagom så blir det perfekt. Man får dock alltid komma ihåg att lägga in ett blad till mellan utifall att det blöder igenom, för det är inte riktigt 100 %. Åminstone inte det pappret jag köpte på Claes Ohlson för 49 kr. Fast jag är ändå väldigt nöjd med det och det känns sort skillnad på det mot vanligt papper även när man bara skissar med blyerts och färgpennor.

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8871912112158.jpg

Känns mycket mer smidigare att jobba på. Det kanske är lite inbillning också men det gör verkligen det I alla fall om man jämför med vanligt DATACopy papper som man köper i buntar.
Så helt kort så tycker jag att man ska satsa på att ha riktigt papper att rita på..I alla fall till mer seriösa projekt. Till vanliga skisser duger dock det andra pappret fint.
 
http://findlogo.net/images/D/datacopy%20105%20logo.jpg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0