Pysel

Jag blev helt plötsligt tvärsugen på att pyssla.
Vilken tur att man har några projekt att jobba med här hemma också så det inte bara sker på helgerna när man är hos päronen.
Nej det sker lite nu och då så att man faktiskt blir någon gång med sakerna som man väl har börjat på.
Har en del detaljer kvar att fixa på täcket men nu har jag fåått dit bokstäverna. Bilden blev lite suddig då jag fotade med mobilen fast ni får en bättre sedan när allt är klart jag lovar.
 
Nästa porjekt jag fick för mig att göra var en burk till pennor eller varför inte till mina upphittade fågelfjädrar.
Ville prova hur det var att jobba med mönstertejpen innan jag ger mig på att sätta upp den i skala 1:18 hos päronen.Fick dra dubbelt på två stllen så därför blev det mörkare där men frågan är om det inte faktiskt blev ännu bättre och det var skoj att jobba med den. Lätt att ta upp och stryka till när det blev bubblor och inget onödigt krångel. Om ni undrar vad jag använde mig av för burk så var det en gammal konservburk som jag förs preparerade med tre lager papper så att ytan skulle bli jämn innan jag gjorde finishen med tejpen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0