Lite nya foton

Hejsan på er alla glada Bubblare där ute.
Jag hoppas att ni passar på att gå ut och njuter av naturen om ni har fint väder och inte bara sitter inne vid datorn.
Har i alla fall varit ute en stund nu på morgonen och studerat fåglarna.
Det är full fart på de små liven och de flesta sjunger så fint , utom möjligen kråkor och björktrastarna då men det är ju trots allt deras språk. Vad de egentligen säger till varandra kan man alltid gå och fundera på.
Fick dessutom se en större hackspett på närmare håll när vi satt ute och fikade & den kom fram till brädan där pappa brukar lägga ost så jo nog är de läraktiga alltid.
Såg dessutom årets första humla som nyvaket surrade omkring.
 
Den här fotade jag förra helgen, nu har snön försvunnit mer och jag tror kanadagässen är tacksamma över
det. För de behöver inte sjunka ner längre när de ska undvika närgångna fotografer.
Idag blev det visserligen inga foton på fåglar men jag hittade annat istället.
Jag skrev ju att jag sett krokusar tidigare så nu tänkte jag visa upp den här.
Det ser säkert lite lustigt ut när man kryper omkring med näsan nere i marken men höjer man blicken lite så kan man få syn på något så här fint.
Blåsippan ute i backarna står niger och säger att nu är det vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0