Svårt

Alltså varför ska det vara så svårt för vissa och hur många gånger ska man behöva säga NEJ för att några ska fatta ?
Det är min fundering på dagen eftersom vissa tjatar om vänskap på MSP.Fast man nekar en förfrågan kan samma person skicka en ny och sedan sker det x gånger innan de äntligen ger upp.
Dessutom så är jag rätt less på de som kommer med påståendet att man skulle vara otrevlig för att man är ärlig och rak.
Ja jag vill inte ha så kallade *vänner* som aldrig ens pratar med en utan bara tigger eller försöker utnyttja att de känner en höglvl på andra sätt och egentligen vill jag inte behöva påminna om det här gång på gång. Fast jag känner ändå att jag måste eftersom vissa tydligen ändå inte kan förstå ett NEJ. Utan jag vill faktiskt prata och lära känna folk på ett trevligt sätt utan att ställa för personliga frågor såklart.
Är det fler än jag som har  svårt att förstå varför så många verkar strunta i att sidan faktiskt har vissa regler eller varför vissa skyller ifrån sig och försöker mena på att de inte sett dem?
Även då man är ute på nätet så har man faktiskt en ansvar gentemot andra för vad man säger och hur man ska bete sig. För jag tror inte att någon skulle tycka att det vore så roligt att bli kallad dumma och rent ut sagt taskiga saker så varför såra andra genom att säga eller skriva dem ?
Tycker också att jag ser fler&fler gå runt och säga saker som : Hur snygg är jag på en skala från 1-100 och liknande.Kom igen nu, jag tycker inte att man ska behöva bedömma utseende på en spelfigur utifrån en skala men kankse är det här en avspegling av samhällets övriga ytlighet ?
Fast det ger ju ändå en bitvis skrämmande bild över var vi egentligen är på väg och vem ska ta ansvaretf för hur någon beter sig på nätet om personen inte är mogen nog för att göra det själv ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0