Kryp


 
För att kunna ta bra foton på småkryp händer det att man måste ner på deras nivå.Häromdagen när jag var ute på en promenad så hördes det välbekanta ljudet av vårtbitare Man brukar ju inte hinna se dem då de oftast sitter nere i det höga gräset och spelar men döm om min förvåning när den ena systerdottern som var med upptäckte den på vägen. Jag tycker att insekter , framför allt stora håriga spindlar är läskiga men jag kunde inte missa tillfället att fota den gröna varelsen på nära håll. De har ju faktiskt sin funktion här i världen med och kanske man bara måste titta lite närmare på dem för att se att de är vackra.
Tidigare i veckan följde jag med upp till skogen för att plocka hjortron %bäst man gick omkring där på myren kom den här sländan och satte sig en stund i riset.
Förutom de groteska varelserna såg vi också massor av blåvingar om fladdrade runt och denna slog sig lämpligt ner på ett hjortron , ville den hjälpa till att fylla våra hinkar ?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0