Januariväder

 
I dag på Januari månad sista dag hade vi verkligen strålande solsken här och det var kanske ett par -tre minusgrader bara inte mer.
Det var med andra ord verkligen härligt och jag passade såklart på att ta mig en promenad efter att jag hade jobbat klart.
Tyckte det kunde vara dags att komma igång med det igen nu, blir ju gärna lite si och så med det under vintersäsongen annars, men idag kunde jag bara inte motstå att komma ut lite i naturen igen.
De hade ju plogat gångvägen runt så det gick att gå just den rundan som jag tycker är allra bäst. Såg visserligen inga fåglar, jo föresten ett par skator hade redan börjat bygga bo i en häck, de pratade i alla fall livligt när det gick förbi någon.
Får de om de kommer att stanna kvar där sedan eller om de flyttar, det lär visa sig annars ska jag försöka vara lagomt påflugen och ta lite bilder på dem, de brukar ju bli lagomt rädda när man kommer.
Fick dessutom en avi med posten igår och jo..ni ska få se vad jag har fått när jobbat lite på att rengöra den lilla plastmänniskan. Nu låter jag hemsk . jag vet men det är inte så illa som det låter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0