Tjenamoss på er

Idag var första gången på länge som jag var fri från snuvan. Fast det varade såklart inte inte mer än en stund utan nu är jag tätt igen.
Typiskt nog kan man säga men det kanske börjar gå åt rätt håll i alla fall. Får väl tro på det så länge. För något måste man ju tro på åtminstone och jag är rätt less på att svara sjuk :/
När jag tänker efter så kanske det egentligen inte gör så mycket dock för vi har ju inte fått någon snö än här så jag kan ju inte åka skidor än.
Hur som helst så hade jag tänkt skriva ett pyssel &simsinlägg idag men det kommer kanske senare då det dykt upp en annan sak.
Hade två otrevliga meddelanden idag på MSP . Att det var från samma tjej är jag rätt så säker på då hon hade skrivit samma/liknande i båda. Dessutom skrev hon att hon var ute efter att förstöra för mig. Varför gör man så här då det tydligt strider mot sidans regler ? Är det så svårt att förstå? Vad skulle de själva tycka om någon skrev sådana saker till dem ?
Jag tror inte de skulle bli så glada de heller men nu funderar jag verkligen på att kliva av igen men samtidigt vill jag inte att det spårar ur totalt för vissa verkar tro att man kan bete sig hur som helst på nätet. Visst är det lättare att gömma sig bakom ett alias/en figur men det är defenitivt inte omöjligt att spåra och ställa folk till svars för rena dumheterna. Tycker det är rent ut sagt skrämmande när man ser hur vissa skriver på forum. Är det liksom mer ok att mobba ngn på nätet med ord för att man inte känner den personen?
Kanske är det just för att man inte känner personen i den andra änden som man beter sig så här med men fundera då istället på vad folk som inte känner dig tror om de får reda på vad du gör?
Tänk er för i sådana fall. För även det skrivna ordet kan såra&kränka, rentav driva personer till självmord.
Jag vet att det är svårt att sätta sig in i det läget själv men tänk er..hur skulle eran familj reagera ? 
Hoppas att ni som brukar häva ur er saker kanske tänker er för innan ni säger något mer taskigt nästa gång.
För det kan faktiskt såra och göra illa en annan människa i grunden &människor är vi väl ändå allihopa inte sant ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0