Tjenamoss

Tjenamoss på er allihopa :)
Sitter här och börjar landa efter en dags fågelskådande ute i fält.
Varit ute från klockan halv tio imorse och kom hem strax innan lunch.
Misstänker dock att de stora stråken av flyttfåglar har dragit vidare men gjorde ändå några riktigt roliga
observationer..kanske speciellt en som jag får räkna som den mest spännande.
Okej nej jag vet fick inte till någon vidare bild dock för vi såg den på sådan höjd ..men det var i alla fall en fiskjuse och det är inte så dåligt det. Nog för att man kanske behöver en tubikare med kamermodul till men äsch man tager vd man haver så länge. Sedan fick vi också se en strandskata som vi inte hade sett förut men tvärr blev inte bilderna så bra...ni vet man ska zooma in mycket för att alls se vad det är.


Väl hemmavid hos föräldrarna hade jag mer tur. Först så tog jag en fin bild på en blåmes.
Visst kanske inte världens mest ovanliga fågel men jag tycker de är så fina.

Det blev inte bara fåglar utan en fin påsklilja lyste också upp en dag med väldigt omväxlande väder.
Till sist innan jag skulle åka hem så gjordes dock en till intresant observation.
Nämligen en taltrast som gick och plockade efter insekter bland löven.
Så jag måste ändå medge att det blev en väldigt lyckad dag till sist :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0