Promenad

Tog mig en promenad idag i det fina vädret.
Det var nära på lite sommarlikt faktiskt.
Hade sett fåglarna när jag gjorde en kort runda innan jag gick hem från jobbet så jag bestämde mig för att
gå ut sedan igen.
Visst det är skönt med värmen ibland men det räcker med sol en liten stund, sedan  blir det jobbigt tycker jag.
Gick i alla fall in på pressbyrån och köpte med mig dricka&en burk ben&jerry ut.
Det såg sådär lagomt bra ut när jag kom tillbaka ner, fågeltomt men så gick jag ut mot småbåtshamnen där de brukar hålla till ibland och jodå mycket riktigt vilken tur jag hade, fikat fick vänta.

Fotade denna fina bild på småskrakshanen när den kom simmande , intet ont anande uppför båtrännan fär de sjösätter båtarna.


Här hade den fått syn på mig där jag stod gömd bakom ett sophus och anade oro.


Varpå den signalerade så att alal andra skulle veta var jag höll hus.

Men den gjorde sig ingen brådska att simma ut igen heller utan den gled sakta framåt i vattnet.


Såg också ett par silvertärnor som hade full upp med att fiska,leta plats för sitt bo och jaga
i väg en efterhängsen kråka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0