Ett stort NEJ

Jag får en del mail ibland från folk som skriver till mig och undrar om jag vill dela gubbe med dem.
Fast jag säger ALLTID NEJ till sådant. Man ska inte heller dela enligt de riktlinjer som finns och sedan jag hört hur många andra blir lurade på det sättet.
Så jag tycker att det är självklart att säga ett nej sådana gånger.
Tänk er själva om ni skulle bli av med allt.
Nu har det aldrig hänt mig tack vare att jag är så försiktigt men jag hört talas om folk som blir av med sina saker lite då och då.
Det skadar aldrig att vara för, försiktig faktiskt.
Dela inte ens med era vänner utan tänk er för ,för vad skulle hända om ni exempelvis bråkade och blev osams?
Om ni är osäkra på om ni har blivit hackade eller inte, om saker har försvunnit så kolla alltid Presenter och skickade presenter, då ser ni lätt om något inte stämmer eller är misstänkt.
Dessutom ska ni se att ha ett säkert lösenord som BARA ni själva vet. Ta inga namn som kan knytas tillbaka till er och om ni ändå gör det se till att lägga till siffror och specialtecken.
Skriv inte upp det för det är så lätt att ex en lapp kommer bort eller hamnar i orätta händer.
Fast det här hoppas jag att ni redan vrt och tänker på när någon kommer fram till er på MSP och frågar om ni ska dela gubbe.
Även oavsett hur bra det nu låter så är det alltid säkrast att låta bli.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0