Typiskt mig

Idag hade jag tänkt att jag skulle lägga in andra delen av bloggskolan men då glömmer jag den på en
annan dator såklart . Fast jag har åtminstone jobbat med den i helgen så den ska vara klar att läggas ut :)
Ska bara kolla igenom alla stegen en sista gång och kolla så att allt blir rätt innan jag publicerar den så håll ut ni som väntar, för den kommer :)
Tänkte passa på att försöke förklara hur man lägger in ljud på sin MSP-tv.
På de allra flesta datorer som har Window som operativsystem finns programmet Moviemaker och det är det jag använder mig av. Kan säga att det egentligen är ganska lätt :P
Kolla först så ni har ljudfilen ni vill använda er av i MP3 format och kolla redan här så den inte strider mot några upphovrätter. När du har kollat igenom det så ska du helt enkelt lägga till det ljudspår du vill ha i linjen nedanför själva  filmsekvenserna, alltså linjen där det står Audio-Music eller Ljud/Musik.
Svårare än så är det inte.
Har inte Moviemaker här på denna dator just men jag kan ta bild sedan om ni önskar en mer nogrann förklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0