En underbar dag

Hejsan på er allihopa.
Idag har det varit en helt perfekt om än lite småkylig och blåsig vårdag.
Fast solen har i alla fall lyst hela dagen och även om den som sagt inte värmer så mycket än så blir man ju ändå
mycket gladare när den ljusa perioden kommer.
Njuter just nu av att kunna gå ut än så länge utan att ha Lomudalen ständigt till hands..det vill säga innan luften börjar krylla av en massa små polen.
Har kanske inte varit så aktiv på MSP idag heller men det beror mer på att jag ju ärute och njuter av våren :)
Tog mig en lång härlig promenad idag efter uträttat dagsverke.
Från början såg det ut att bli en tråkig runda men jag hade kameran med mig, som tur var.


Från början så var det inte mycket mer än ett par knipor och ett par måsar där. Sedan efter en stund kom de
när jag började undra var de höll hus, en flock på elva storskrakar 10 hanar+1 hona.
Studerade deras drevfiske , dvs när en fågel jagar ut fisken mot de andra. I det här fallet fick honan göra jobbet, hanarna låg mest och glänste *skratt*


När jag skulle äta macka kom den här fiskmåsen och slog sig ner på en av lyktstolparna nära bordet.
Den verkade vilja smaka och protesterade högljutt när jag lämnade platsen utan att ha delat med mig.


När jag skulle gå hemåt så slumpade det sig inte bättre än att paret knipa hade simmat in i kanotrännan.
Allt för att jag skulle kunna ta en fin bild , eller snarare för att få ligga i lugnare vatten.
Fast de flög efter en stund, så allt för vana vid stadsflanörer var de nog inte.


Tillsammans med dem låg denna fina gräsands drake som var betydligt mer orädd och jag ångrade mig
Att jag inte hade med mig något att bjuda honom på. Han var nästan totalt oberörd av allt folk och alla ljud runt honom så jag fick gått om tid på mig att studera honom. Bitvis försökte han prata andska med mig men dialekten var en smula svårtolkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0