Hallojsan på er alla där ute!

Jag hoppas att ni inte har blåst bort ännu.
För det är då  ett väldigt blåsväder utanför mitt fönster just nu också är det sådär grått & det hänger nederbörd i luften. Så nej idag ingår det inte i mina planer att sticka ut näsan utanför dörren.  Fast en dag kanske jag kan hoppa över att promenera utan att det gör någoting för jag tror inte att fåglarna uppskattar dem här väderleken heller, det är någoting som jag brukar märka då jag är ute, så fort vinden tar i lite mer så ser jag hur det blir  mindre trafik i luften då mesarna hellre sitter och kurar inne i buskagen och stadsduvorna gömmer sig uppe på hustaken.
Ja det är möjligtvis bara trutarna som uppskattar vindbyarna när de kan ligga uppe och segelflyga över havet, eller möjligtvis att någon av kroknäbbarna vågar sig ut på en flygtur.
Vi andra håller oss helst istället mer  inomhus om det möjligt, men just nu är det ju inte heller så svårt att göra det. Fast det där skrev jag ju lite om igår, så jag tänkte inte fylla på med mer av den varan idag.
Nej det finns ju ändå massor av saker som man kan hitta på inomhus.
Man kan alltid försöka vara lite kreativ och skapa någoting genom att rita eller skriva, man kan sticka eller helt enkelt bara  slå sig till ro i soffan med en bra bok.
Jag har äntligen lyckats med att få tummen ur ändan och ägnat en del av all denna tid inomhus åt att sortera upp några av alla mina bildmappar som det var en salig röra i. Eller rättare sagt så hade jag  hållit på med att medvetet skjuta upp sorteringen av dem under en tid . För det är inte lika roligt alla gånger att lägga in fotona i arkivet, men till sist så blir det ett måste om man vill  försöka ha någon ordning på dem och inte ha allt för många sådana där mappar med osorterade bilder på den externa hårddisken. Ni som fotograferar själva vet säkert hur det kan se ut efter ett tag om man inte ser till att göra det på en gång. Det kan bli tre-fyra mappar innan man kommer på sig själv och får bestömma sig för att det inte går att vänta med det längre.
Sedan sitter jag såklart och följer Älgvandringen på SVT i år med, men det var nyss ett längre avbrott i sändningen vilket ju inte är så konstigt med tanke på att vädret emellanåt ser ut att vara ännu risigare längre norrut. Dessutom så brukar det ju ändå kunna ta ett tag innan älgarna börjar med att visa sig och sätter kurs mot Kullberg men det är så häftigt att vi får följa med på en del av deras resa där ute i storskogen. Tänkte passa på att bjuda er på några foton som jag har tagit själv, på skogens konung.
 
De är iNär nte en helt ovanlig syn längs vägarna.
Han är allt bra maffig den där Isak som bor på älgfarmen i Bjurholm där vi har varit på besök, ett ställe som jag varmt kan rekomendera till alla som både vill äta gott och lära sig mer om det här fantastiska djuret!
När vi var där och hälsade på så hade de sex små älgkalvar i ett hägn som man som besökare fick lov att gå in till :) och det är HELT  enkelt omöjligt att kunna motstå de där små gulliga kalvarna, det går  ju bara INTE.  Så ni kan tänka er att det blev många bilder :) , men liksom kolla in de där öronen så förstår ni nog varför!
Tänk att de är så små och näpna från början och  att de sedan ska genomgå en förvandling och bli till sådär stora djur. Det går verkligen snabbt för dem att växa på sig, fast vissa  av demhade kommit på en egen lösning för att verka större
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0