Höstpromenad

Nu så har jag kommit tillbaka in igen efter att ha varit ute på en lång och skön höstpromenad.
Det är  dock alltid lika  skönt att komma ut och även om det kanske har börjat bli lite  mer småkyligt i luften så var det ju i alla fall trevligt att komma ut och få sträcka på benen. Annars så är det ju  kanske väldigt lätt hänt  så här års att man  blir lite mer lat och bekväm av sig ,   och helst av allt skulle vilja göra som brunbjörnarna gör över vintern, det vill säga gå i ide.
Fast nåja det funkar ju inte riktigt att göra det heller.
Nu så gick jag  och min kontaktperson i alla fall ner runt hamnen , där jag  ju annars mer brukar vandra runt när det är vår och sommar. Hon hade visst aldrig varit där nere förut, så det var ju roligt att få visa henne det fina promenadstråket. För det är verkligen en liten juvel som vi har så här mitt inne i stan, även vid den här tiden på året.
 
Den här lilla fågeln satt inne i buskaget vid lekparken och kvittrade , jag tror att det var en gråsparv men det var svårt att få till en bra bild på den då grenarna kom ivägen men jag hade i alla fall kommit ihåg kameran den här gången.
Gräsänderna förvånade mig lite då de fortfarande var kvar, fast det verkade mestadels vara drakar i  den här flocken som låg ute och guppade på vattnet
Sedan märks det tydligt hur det börjar gå mot en kallarare årstid, dimman låg bitvis rätt så tät där nere.
Ett fartyg som låg inne vid kajen. på andra sidan för lastning eller lossning.
Fick förstås syn på den igen där den låg och väntade på fångst , storskarven som avtecknar sig som en svart skugga mot vattenytan.
På vägen hem fick jag sällakap aav den här lilla nyfikna stadsduvan som satt och tittade ner på mig en stund från ett tak innan den vågade flyga över till andra sidan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: FSHD Daniel

Härligt med höstpromenad. Fina bilder! :)

Svar: Ja det är ju det, även om vädret inte alltid är på topp så är det så skönt att få känna den friska luften, man tackar :)
None None

2019-10-15 @ 16:22:59
URL: http://fshddaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0