Först bugg , sedan dramatik

Av någon anledning så har mitt Sims krånglat de senaste dagarna.
Ja mina Simmar har inte alls kunnat laga mat utan de har fått nöja sig med att äta havregrynsgröt till frukost, lunch odh middag. Visst fungerar det , men det blir även snabbt väldigt långtråkigt att spela.
Det fungerade helt enkelt inte att laga till någoting annat, för om de försökte så kom bara tankebubblan med det där lilla röda krysset upp och efter att ha försökt stå ut med det här ett tag till så fungerade ingenting utan sakerna som låg i aktivitetsloggen försvann helt.
Nu började jag misstänka att någoting var seriöst fel med spelet, ändå så är jag ju van vid att det ibland dyker upp buggar. Tänkte först att det var en sådan, så jag avslutade och försökte reparera spelfilerna via Origin.
Det var bara det att när jag startade upp Sulani igen, så fanns  samma fel fortfarande kvar oavsett vilket av hushållena som jag försökte gå in och spela.
Nåja , tänkte jag då att det alltid är värt att göra ett försök till.
Flyttade  i första hand över dem till en enkel villa Willow Creek för att se om problemen löste sig och det gjorde de.
Eftersom det  då ändå hade börjat knaka i  fogarna mella nmin senaste sim Klara och hennes dåvarande make så fick de lov att flytta isär trots att Klara väntade deras första barn , kanske var det trots alltt lika bra att det hände eftersom hon hade svårt att acceptera att mannen hade dolt att han var en sjöjungfru. Fråga inte mig hur det gick till, men hon kom på honom i badkaret och blev  såklart förskräckt.
Eftersom katten Bailey inte tyckte om när hans matte satt datorn fick han stanna kvar i det hushållet och Klara flyttade vidare ännu en gång men valde till sist att bosätta sig i San Muyshino där hon köpte en liten lägenhet som var i behov av upprustning.
Hon kände sig så ensam och övergiven när hon först flyttade in men sedan så träffade hon mannen med stort M, som bodde i lägenheten bredvid och fastän de försökte stå emot varandra så gick det inte alls utan när de blev kära var det som om blixten hade slagit ner.
Visst har Akira en del problem med sin svartsjuka , men så länge Klara finns i hans närhet är allting finemang och han kommer nog att bli en bra styvpappa till lilla Axel som föddes kort därefter.
 
 
Dramatik var det ju sedan hos dem , i allra hösta grad då en våldsam brand startade inne i det nyrenoverade köket. Tyvärr så befann sig två av deras andra grannar, tillika Akiras före detta rumskompisar just då där inne och innan jag kom på att jag kunde använda resetSim så var det för sent. Ingen av dem gick att rädda utan de blev alltså lågornas rov :/. 
Så dåligt fungerar alltså brandvarnaren och jag kan inte fatta varför man inte kan ringa efter brandkåren eller polisen längre i spelet. För det finns ju faktiskt en kriminell yrkesbana ,ändå så kommer det inga inbrotts tjuvar på besök! Så vilka brott utreder då kriminalarna där de sitter nere på polisstationen ? Ja ni hör ju hur galet det här kanske  låter men det är Stypiskt Sims 4!
Jag tror inte att Liemannen är så lämplig som barnvakt åt lille Axel! Fast det kanske är lite passande trots allt nu med tanke på att det snart är Halloween.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0