Får jag lov?

Den frågan kan jag verkligen ställa mig själv idag.
Nu har jag och Theodor gått på semester och jag kunde såklart inte hålla mig borta från fåren i år heller utan jag var tvungen att kolla in dem. Så man vet att man inte blir överfallen om man försöker sig på att gå stigen genom deras hage. Nog för att de nog inte skulle låta en folkilsken tacka beta där men ändå, man kan ju aldrig vara säker då djuren gör som de vill.Nåja de är i alla fall 14 stycken den här sommaren, inga lamm ännu fast nog tyckte jag att några av dem var väldigt runda om magen så det kan ju tänka sig att det kommer längre fram men det får jag återkomma till då. Hur som helst så tror jag att i alla fall en av dem, kanske två har gått där förut men speciellt ett av dem betedde sig verkligen som hon kände igen mig. Stod hela tiden nära då jag var där och bavckade jag så följde hon efter, försökte jag mig på att sluta klia henne eller ägna mig åt att försöka lära känna någon av de andra ja men då stack hon in huvudet innaför min lediga arm. Tyckte dessutom jag kände igen numret på henne men det nblir ju lite intressant att få kolla upp det sedan. Hursomhelst är det riktigt mysigt när de är sådär sociala men tyvärr glömde jag sätta i minneskortet i kameran så det blev inga bilder idag men då får Theodor visa upp vad han har pysslat med hitills på ledigheten. Han verkar ha tagit det här med att hamna 3 km längre norrut med ro och är inte alls som de andra som kunde vara lite nerväsa de första dagarnaSer ni 
Ser ni honom inte ? Nej han har börjat öva sig i kamouflage, kanske han ska ansöka till värnplikten ? Jag tror han skulle passa bra med sin fina sele.
Tjenamoss på er!
Släpp ut mig, släpp ut mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0