Härligt väder

Ja man får verkligen lov att säga att vi fått härligt väder här uppe nu. Fast det känns som om sommaren kommit tidigare än vanligt med minst ett par veckor. För det har alltså på bara ett par dagar blivit riktigt varmt ute och börjat fläkta med ljumma vindar istället för de där iskalla som kan komma så här vid havet. Om jag gillar värme ? Jovars men inte för mycket heller eftersom jag är känslig för den och kan däcka i värmeslag efter ett par timmars fågelpromenad om jag varit ute och gått då det varit för varmt. Då är värmen inte allt för rolig kan jag säga och faran är ju att det lättare kan börja brinna i skog&mark. Mu ska vi dock inte klaga heller men det här sådana här konstateranden som jag faktiskt har gjort.Hur som haver var det så underbart igår att jag bestämde mig för att ta ut småttingarna en stund var. Ja Timon fick stanna inne men just igår hade han en lite sämre dag och han ville mest bara sova. Idag var han pigg igen så då får jag se hur det blir men igår var alltså både Stuart och Ariel ute i gräset. Stuart fick gå i selen och han var nöjd med en liten stund på grönbetet men så tror jag att han var lite för trött med, för han gick in i transportburen och gömde sig i handduken. Ariel däremot var pigg på att vara ute i hagen och hade hon fått bestämma själv så hade hon nog inte alls velat gå in. Så är hon min lilla hamsterjänta! Känner mig faktiskt jätteglad idag över att första vändan för henne ute i hagen gick så bra
Vad är det här för konstigt ställe matte har tagit mig till nu ?
Alright , nu är jag färdig nu kan jag utforska den stora vida världen
Musigt det är med gräs!
Ibland kan man behöva sitta och ta igen sig lite
Kan man se mer oskyldig ut än så här då man smider stora flyktplaner ?

Kommentarer
Postat av: Ewelina

Vilken sötnos!

2016-05-05 @ 08:54:52
URL: http://nouw.com/ewelinagranberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0