Morsning på er!

Hejsan alla läsare där ute. Nu ska jag försöka ta tag i skrivandet här igen. Det har ju blivit lite si och så med det på sistone men ibland har man ju helt enkelt ingen lust och då är det bättre att låta bli tills man känner sig redo igen. Skrev ju ett litet inlägg igår och berättade om mitt tecknande men jag fick väl inte med allt som hänt i det. Nej min hjärna håller fortfarande på att ta in och smälta det oerhört tragiska beskedet som kom om Josefin Nilsson. Inte för att jag varit ett superfan av Ainbusk Singers men jag tillhör skaran som verkligen älskar Lassie och Älska mig för den jag är så det känns så konstigt att veta att hon är borta. Hon var via låtarna så levande och nu finns hon inte längre. Det har tänts ännu en stjärna på himlavalvet och gud har fått en till ängel. Sedan tycker jag det är otäckt att läsa alla spekulationer i media om varför, klart de kommer väl alltid upp till ytan då någon plötsligt försvinner ifrån oss på det där sättet men snälla för de anhörigas skull låt bli. Låt dem få smälta den fruktansvärda insikten ifred och tids nog kommer de att berätta när de känner att de själva är redo för det. Om man nu någonsin blir redo efter att en sådan händelse inträffat. Man behöver alltså inte hålla på att spekulera öppet, för det kan bara skapa en större oro hos många, men det är viktigt att kunna prata kring det ändå och inte stänga inne alla känslor för det mår man bara sämre av, men man behöver alltså inte gå direkt inpå orsaken utan bara finnas där
Så nog om detta men det lär väl pratas om det en del framöver eftersom det kommit som en chock för inte bara musik Sverige utan för oss alla, Vila i frid Josefin och tack för musiken som alltid kommer att finnas kvar.
Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie och jag såg att godhet fanns
hoppets stjärna lyste klart runt hennes ludna svans
Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie, hon viskade till mig sitt Vov
Vi gick tass i hand och i mitt hjärta kändes långt
https://www.youtube.com/watch?v=8iv5N8vuydY
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0