Morgonstund på er alla!

Hejsan hopp på er allihopa som av någon anledning snubblat in här idag. Solen skiner utanför fönstret och jag ska försöka ta mig ut på en liten promenad när jag kommit i ordning. Fast en liten stund till lär det ta efter en dryg natt. Det började med att Timon kom mot en kant ute i hallen igår när han var där. Jag fick panik och blev livrädd, inte konstigt med tanke på mina tidigare erfarenheter. Hade ner honom i buren igen och trodde det värsta. Fast han var i stort sett som vanligt, kanske lite mer trött men relativit opåverkad. Det hjälpte ju lite i alla fall men jag ville ha koll på honom. Samtidigt så lyckas Lill-Meeko nästan bryt sig ur sin nya bur. Han fick upp sidodörren. Så där står jag mellan burarna och får ringa efter förstärkning. Som tur var verkar det ha gått bra med Timmy, han är normal och sig själv idag. Han har varit ute och både druckit, kissat och hämtat mat så jag kan verkligen andas ut. Vill verkligen inte vara med om en till olycka nu. Visst händer sådana , det vet jag om någon men jag älskar mina två killar och vill behålla dem tills deras liv är slut nu. Så eg var det också rena turen att jag stod där då Meeko II hängde och dinglade ovanför den öppna burdörren. Nu är han satt inom lås också, den lilla utbrytarkungen eller gangstern för ett lås lär han i alla fall inte kunna få upp(hoppas jag). Sedan undrar jag verkligen vad det ska bli av honom för han demonstrerade så fint sin lyssnade armgångsteknik för förstärkningen som kom hit med låset. Sedan är han så social nu. efter så här kort tid. Är han i buren kan han komma, sätta sig i handen och försöka ta sig ut via armen. Så mjo nog är han den där lilla parveln som jag kallar honom. Han är verkligen överallt och ingenstans. Tur att han är lite försiktigare när han är ute , men han lär ju bli säkrare för varje dag som går. Fick dessutom hem det nya lekhuset åt dem igår. Timmy var lagomt road, han hann kolla det lite innan incidenten inträffade men Meeko har inte granskat det än dock så tror jag att det blir lillen som kommer att tycka om det mest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0