Hejsan på er!

Hejsan på er allihopa!
Om ni läste inlägget som jag skrev här på bloggen igår så vet ni ju redan vad som hänt. Jag har alltså gått och blivit med en hamster till. En liten vit korthårshane med papparkornsögon och härliga tefatsöron. Så skulle jag beskriva honom om jag ska göra det kortfattat. Han verkar i alla fall ha tagit flytten jättebra. För redan igår kväll satt han i sanbadet och putsade sig. Sedan försökte han gå armgång på gallret i taket av den tillfälliga buren. Så jag fick ändra om lite men han ska ju lära sig sina begränsningar också. Inte det lättaste dock för en liten kille. För liten, ja det är han hälfen av Timon men han tycker nog att världen blivit skrämmande stor. Det var i alla fall spännande att kliva upp imorse då jag fick se vad han hade hittat på. Jo han hade gnagt på kviten jag la in, så vi får se om jag äntligen har en normal hamster som inte bara gnager på kräckers och vill ha sötsaker! Sedan blev jag varm i hjärtat då jag såg nästa sak han hade hittat på. Han hade dragit in bjällerbollen i sitt oversize hus precis som hans name brukade göra på kvällarna. Så jo det känns helt naturligt att låta honom heta Meeko II kanske just därför att han också verkar vara full av upptåg. Vad Timon tycker om att dela hushåll med lillen framgår inte men då jag satt med Timmy i soffan igår kväll var han faktiskt ovanligt lugn & satt och lyssnade till de nya ljuden då Mini-Meeko som han kallades rafsade runt i sin bostad. Så lagomt nyfiken var han väl på nytillskottet men de ska ju ändå inte träffas utan kommer att få växelvis tid ute sedan.
Här är så första bilden på Mini-Meeko eller Meeko II som han  egentligen heter. Man ser det inte så bra men när man kommer nära så jo han är ljust,ljust cremegul och vit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0