Underbart!

Med just det ordet vill jag börja dagens bloggander. Orsaken?
Jo nu har snön äntligen kommit så det ligger ett litet vitt täcke på marken. Inte mycket men den har i alla fall anlänt. Dessutom ser det ut att bli minusgrader med så har vi tur får vi behålla den över jul. Jag tycker nog att det gott kan få komma några centimeter till så man kan åka skidor men otroligt vilken inverkan det har när bara det här lilla har kommit. Naturen blir så mycket ljusare och trevligare att vistas i, igen. Sedan har jag inte skrivit något på ett par dagar igen. Det blir mer så då jag sitter ute hos päronen helt enkelt, för då gäller det att man hinner vara lite social också och inte bara bor vid skärmen.

Spår efter en varg kanske ?
Nej men inte långt ifrån en polarvarg då Isa (Kasmurens If I Can Dream) poserar.
Tror då aldrig att jag har träffat på en mer glad &positiv vovve som är så nyfiken och lekfull. Ja hon verkligen älskar att springa fram över kullar och att jaga pinnar, det svåra är att hitta dem då de har en förmåga att försvinna i terrängen. Tror att hennes energi smittar av sig fast man känner sig lite klumpig då man ska försöka ta sig fram i skogen, vid sidan av stigen. Hon lyckas göra förflyttningarna till en konstform och ibland kan man undra om det finns en känguru med någonstans i bilden också. Med andra ord är det jättekul att ha henne som promenadsällskap ibland för man hinner aldrig ha riktigt långsamt. Sedan tycker hon ju såklart om att mysa också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0