Ojsan

Ojsan vilken helg det har varit. Åtminstone om man ser till det sportsliga så känns det som det händer jättemycket just nu. Somliga kanske tycker det är tråkigt men jag tycker att en del idrotter är riktigt roliga att följa, i alla fall när det går bra. Vissa andra grenar kanske det inte är så mycket svenska framgångar i just nu men då finns det andra kanoner som ändå gör att sporten är värd att kolla på. Är man inte alls intresserad kan man byta kanal eller släcka TVn. Dessutom så får man tänka på hur bra det är med motion för välbefinnandet. Alright det kanske inte är så fysiskt ansträngande att sitta i soffan och se andra som åker skidor, men det kan bli rikligt spännande ändå. Fast det lär dröja innan det blir någon snö här så man kan ge sig ut i spåren. Idag har det regnat och det är verkligen ingen höjdare om det är minusgrader. Det blir snorhalt, så halkigt att kommunen rakt ställt in en av busslinjerna nu på morgonen. Visst händer det ibland men det är ändå inte allt för vanligt att de gör det ändå. Så nej jag har inga planer på att ta mig ut idag även om jag skulle behöva gå en promenad. För man vill ju inte dratta på ändan och riskera att göra sig illa, det vore dumt. Visst finns det broddar men om man kan vänta känns det ändå som en bättre idé att vänta. Hellre det än att ge sig ut i hundvädret, ja jag tror faktiskt att hundarna knappt ens vill gå ut idag. Nej jag får försöka ägna tiden inne åt pyssel och annat istället så får jag se om det klarnar upp under dagen. Dessutom kanske jag ska försöka lyckas med att starta upp Sims 3 här hemma igen ::). Blev ju faktiskt riktigt inspirerad till det efter att ha hälsat på hos Maya&Youssef i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0