Morgon på er!

Hejsan hoppsan på er.
Idag är det en sådan där vacker höstdag igen när solen skiner och det är precis lagom varmt i luften.Man önskar inte lite att man kunde skippa jobbet och bara vara ute i naturen.
Det blir väl så att man känner mer nu att man ska ta vara på ljuset medan man kan innan det försvinner. Fast jag får gå en sväng innan jag kilar iväg hemöver istället. Var ju ett tag sedan som jag gick rundan jag brukar gå så det kanske är dags nu att ta upp de.För det är ju alltid lite lättare att komma sig ut om man har ett bestämt mål eller en fast runda att gå.Dessutom så känner jag mig glad igen och mer positiv än på länge.Visst ...kanske jag gjorde en dum sak som gick ut med infon om att jag faktiskt blivit utsatt för internetbedrägeri offentligt men jag kan ändå samtidigt anse mig vara starkare idag som person än vad jag var då och är det så fel att berätta i syftet att varna andra ?
För att fler faktiskt inte ska behöva råka ut för det som hänt mig.
Visst var jag blåögd &naiv eftersom bedragaren kunde få mig på kroken så lätt men just det är en del av deras tillvägagångsätt och hur många skulle inte vilja hjälpa om någon säger att hunden är sjuk ?
Idag vet jag dock bättre och jag tycker att det är sorgligt att man alltid ska behöva vara så misstänksam  när man gör affärer på nätet men det är nog nödvändigt.
Vissa sa ju att man ska gå efter magkänslan men vad gör man när bedragarna spelar på offrets svagare sidor ?
Då är det inte så lätt som att bara säga nej kan jag lova.
För det var inte bara så att hon helt plötsligt sa att hunden var sjuk utan hon drog en rövare då hon skickade bilder på en häst och en hund med och hon påstod att det var hennes husdjur.
Och såklart trodde jag henne även om mina misstankar också började komma efter det när hon drog en annan historia om att hon skulle behöva pantsätta en stereo.
Men mer tänker jag inte gå in på saken eftersom det framkom nya uppgifter som jag har lämnat in och dessutom vill jag kunna gå vidare, vilket jag till stor del hade lyckats börja göra med  innan gårddagen.
Ju fler som orkar berätta sina historier , vad de varit med om dessto mer underlättar man ju för andra att de ska slippa råka ut för samma sak.
Så nej jag tänker inte haka upp mig men oavsett hur lång tid det gått så svider det ju oerhört när det går upp för en vad man blivit utsatt för och det gör det länge efteråt.
Ändå är inte jag speciellt långsur eller hämdlysten av mig i vanliga fall.

Kommentarer
Postat av: anna

tack vad snäll och härliga du är! :)

2013-09-03 @ 20:55:52
URL: http://annabetlehem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0