Hemma

Då så var jag hemma igen efter den här helgen.
Tycker att jag har varit riktigt duktig som inte suttit vid datorn någonting. Päronen hade nätverksproblem på sin stationära så då fick jag fixa med andra saker istället.
Så kan det ju gå ibland.Fast det är ju samtidigt skönt att man lyckas vila från skärmen när man sitter så mycket framför den annars.Nu sitter jag och följer sammandraget från världscuppen i hästhoppningen pararellt med att jag ordnar upp lite grejer som jag inte har kunnat göra tidigare.Tänk ändäå vad många fina hästar det finns...och jag skulle aldrig våga hoppa hinder på 1.60, tycker 1.20 ser nog läskigt ut.Nej jag föredrar nog lugna skogsturer eller att köra som också är roligt eller ännu hellre att bara få uppleva den där gemenskapen med dem ibland och pyssla helt enkelt.
De är dessutom så kloka och ibland tror man att de kan se rakt igenom en och verkligen ser en för den man är.
Men det är väl just det som gör djur så unika när man får just den där kontakten med dem. De gillar en helt enkelt för den man är utan att bry sig om hur man ser ut utan mer hur man är.
Det är väl ändå bland det viktigaste och det sägs ju att man inte ska dömma hunden efter håren. Varför gör s många det ändå och bara ser till ytan ?
Inte för att jag är någon expert på just det området, snarare tvärtom men jag tror att de allra flesta skilsmässor inträffar för att folk inte kan prata med varandra längre. En del hävdar ju att man kan prata sönder ett med men jag tror det är viktigt att man kan samtala också och inte bara lägger fokuset på den fysiska kontakten som annars lyfts fram väldigt mycket via media också.Det finns andra saker att fokusera på här i livet med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0